Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gmina Brodnicawojewództwo kujawsko - pomorskie
Tel.:56 49 416 12
Wersja polska English version
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Modernizacja/przebudowa nawierzchni drogi Szabda na odcinku od DK-15 do świetlicy w Szabdzie bez skrzyżowania z DK-15 - Modernizacja/przebudowa nawierzchni drogi Szabda na odcinku od DK-15 do świetlicy w Szabdzie bez skrzyżowania z DK-15” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Modernizacja/przebudowa nawierzchni drogi Szabda na odcinku od DK-15 do świetlicy w Szabdzie bez skrzyżowania z DK-15

Inwestycje gminne w 2024 roku

2025-05-13 08:02

Modernizacja/przebudowa nawierzchni drogi Szabda na odcinku od DK-15 do świetlicy w Szabdzie bez skrzyżowania z DK-15

 

W 2024 roku Gmina Brodnica zrealizowała  projekt pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 080522C o długości 990 m w miejscowości Szabda” dofinansowany ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na podstawie umowy zawartej w dniu 20 grudnia 2024 r. z Wojewodą Kujawsko – Pomorskim. Kwota dofinansowania wynikająca z umowy z wyniosła 1 113 165,00 zł, natomiast całkowita wartość inwestycji kwotę 1 484 221,17 zł.

Droga objęta projektem w momencie jego rozpoczęcia  posiadała jezdnię z kruszywa  z licznymi nierównościami i nieuregulowanym odpływem wód deszczowych, co stwarzało niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego, wydłużało czas przejazdu a także zwiększało emisję spalin, hałasu i zapylenia. W wyniku realizacji zadania przebudowano drogę na odcinku o długości 990 m. W ramach inwestycji wykonanej przez Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe „MAR – DAR” Marian Tompalski z miejscowości Makówiec, wybudowano jezdnię o szerokości od 4,5 do 5 metrów z nawierzchnią z betonu asfaltowego (warstwa wiążąca 4 cm + warstwa ścieralna 4 cm). Wykonano także zjazdy z nawierzchnią z betonu asfaltowego, pobocza z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m oraz ustawiono oznakowanie pionowe według projektu stałej organizacji ruchu.  Przebudowana droga posiada skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1820C i prowadzi bezpośrednio do połączenia drogą krajową nr 15 (połączenie z DK 15 nie było objęte projektem).

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.